محیط زیست

باتری های دور انداخته شده می توانند باعث آتش سوزی شوند

کارشناسان صنعت از مردم می خواهند باتری های بی مصرف خود را با زباله های خانگی بیرون نریزند.

به گزارش زیست آنلاین، کارشناسان صنعت هشدار داده اند باتری ها، باعث صدها آتش سوزی در سایت های زباله و بازیافت در هر سال می شود. آنها از مردم می خواهند تا مطمئن شوند که باتری های بی مصرف خود را در زباله های خانگی قرار نمی دهند.

طبق اعلام انجمن خدمات محیطی (Esa)، باتری های دور ریخته شده در زباله ها به احتمال زیاد در حین جمع آوری و پردازش خرد و یا سوراخ می شوند. بعضی از انواع باتری ها، به ویژه باتری های یون لیتیوم و نیکل – فلز هیدرید، می توانند در صورت آسیب دیدن مشتعل شده یا منفجر شوند و مواد دیگر را به آتش بکشند.

در برخی موارد، این امر منجر به حوادثی می شود که به ده ها آتش نشان برای خاموش کردن آتش نیاز دارد و ساکنان آن منطقه مجبور به تخلیه محل شده و به طور بالقوه جان انسان ها در معرض خطر قرار می گیرد.

گفته می شود که باتری های لیتیوم یون باعث حداقل ۲۵۰ آتش سوزی در سایت های زباله و بازیافت در سراسر انگلیس در سال ۲۰۲۰ شدند. این تعداد، بیش از یک سوم کل آتش سوزی های گزارش شده را تشکیلمی دهد، در حالیکه این رقم در سال قبل یک چهارم بود.

باتری های لیتیوم یون به طور معمول در لپ تاپ ها، تبلت ها، تلفن های همراه، ریش تراش ها، مسواک های برقی، ابزارهای برقی و سیگارهای الکترونیکی وجود دارند.

Esa می گوید، این باتری ها به طور فزاینده ای در دستگاه ها استفاده می شوند. این به این معنی است که مشکل ممکن است بدتر شود مگر اینکه افراد رفتار خود را تغییر دهند.

به گفته Esa  مردم انگلیس سالانه ۲۲ هزار تن باتری را دور می ریزند، اما فقط ۴۵ درصد آنها به درستی بازیافت می شود.

کمپین Esa از عموم مردم می خواهد “به مبارزه با باتری های زامبی بپیوندند” و اطلاعاتی در مورد بازیافت باتری با مسئولیت پذیری بیشتر به مردم ارائه می دهد.//زیست انلاین

منبع: Guardian

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا