انرژی‌های پاک

ساخت بزرگترین مزرعه بادی و خورشیدی دنیا در بیابان های استرالیا

کانبرا تمرکز خود را از تولید سوخت های فسیلی به سمت ساخت بزرگ ترین مزرعه بادی و خورشیدی دنیا تغییر داده است.

به گزارش «انرژی امروز» از فایننشیال تایمز، کانبرا می گوید به دنبال ساخت بزرگ ترین مزرعه باید و خورشیدی دنیا در منطقه پیلبارا در استرالیای غربی است. این پروژه ۳۶ میلیارد دلار ارزش دارد و یکی از بزرگ ترین پروژه های تولید انرژی های تجدیدپذیر در دنیاست.

آنطور که استرالیا اعلام کرده است این پروژه عظیم بزرگ ترین نیروگاه برق دنیا خواهد بود و هیدروژن سبز تولیدی آن از دورافتاده ترین بیابان های استرالیا به آسیا صادر خواهد شد.

شرکت های همکار در این پروژه وستاس، اینترکانتیننتال انرژی، ماکواری گروپ و CWP هستند.  و استرالیا را تبدیل به هاب انرژی های تجدیدپذیر آسیا می کند.

دولت محافظه کار استرالیا نگرانی های خود در باره تاثیرات مخرب تغییرات اقلیم را بیان کرده و خواستار گذار از انرژی های فسیلی به سمت انرژی های سبز است.

با این حال تولید سوخت های فسیلی سال گذشته برای این کشور ۷۳ میلیارد دلار درآمد صادراتی به همراه داشت.

پروژه جدید تجدیدپذیر استرالیا در زمینی به مساحت ۶۵۰۰ کیلومتر مربع در منطقه ای ساخته خواهد شد که به طور معمول منطقه ای است که به عنوان منبع گاز طبیعی شناخته شده است.

هیدروژن سبز از الکترولیز آب با برق تولیدی از انرژی های تجدیدپذیر به دست می آید، در این فرایند هیدروژن و اکسیژن آب از هم جدا شده و هیدروژن سبز تولید می شود. این نوع سوخت به هنگام احتراق هیچ نوع انتشاراتی ندارد و برای ذخیره سازی آن می توان به راحتی آن را تبدیل به آمونیاک کرده ذخیره سازی کرد./انرژی امروز

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا