محیط زیست در صنعت و معدن

کالاهای تولیدی مخرب محیط زیست مشمول عوارض پسماند شد

 مدیرکل امور مالیاتی استان زنجان گفت: کالاهای تولیدی و وارداتی مخرب محیط زیست مشمول عوارض پسماند شد.

میرحیدر رضوی افزود: فهرست کالاهای تولیدی و وارداتی مخرب محیط زیست مشمول عوارض پسماند و همچنین میزان عوارض و نحوه واریز آن به حساب‎های تعیین شده، اعلام شد.
وی تاکید کرد: تولید و واردات انواع رنگ و آستری به استثنای محصولات پایه آب و روغن جلا، انواع لاستیک رویی و تویی اعم از تایر و تیوپ و لاستیک های روکش دار، انواع لامپ روشنایی به استثنای لامپ های پربازه SMD  و LED و باطری مشمول عوارض پسماند مخرب محیط زیست می شود.
مدیرکل امور مالیاتی استان زنجان گفت: انواع رایانه، تجهیزات جانبی و کمکی آن، انواع دستگاه های صوتی و تصویری و انواع گوشی، انواع وسایل بازی و تفریحی و اسباب بازی پلاستیکی و الکترونیکی نیز مشمول این عوارض است.
رضوی یادآوری کرد: انواع مشمع، سلفون، نایلون و نایلکس، انواع ظروف و مخازن پلاستیکی، پت PET و ظروف ملامین نیز مشمول عوارض پسماند مخرب محیط زیست است.
وی اظهارداشت: در اجرای صدر بند واو تبصره ۶ قانون بودجه سال جاری  کل کشور که در آن” به منظور کاهش اثرات مخرب پسماندها، درآمد حاصل از اجرای بندهای (ث) و (ص) ماده ۳۸ قانون برنامه ششم توسعه، ناشی از فروش کالاهایی که مصرف آن‌ها منجر به تولید پسماند مخرب محیط زیست می‌شود توسط سازمان امورمالیاتی کشور به ردیف درآمدی (۱۶۰۱۸۹) واریز می‌شود.” تایید شده است.
 مدیر کل امور مالیاتی استان زنجان گفت: ماده ۲ آئین نامه اجرائی هیات وزیران در ۱۴ مرداد سالجاری و بند ۲دستورالعمل ۳۰ شهریور امسال، تولیدکنندگان و وارد کنندگان کالاهای موضوع ماده یک این آیین نامه مکلف هستند ضمن تکمیل و تسلیم  فرم ابراز فروش کالاهای مشمول عوارض پسماند مخرب محیط زیست در سامانه عملیات الکترونیک مالیات بر ارزش افزوده به نشانیwww.evat.ir  مبلغ عوارض تعلق گرفته را بر حسب قیمت فروش، محاسبه و در پایان هر دوره مالیاتی موضوع ماده ۱۰  قانون مالیات بر ارزش افزوده  واریز کنند.
رضوی تاکید کرد: واریز عوارض پسماند به حساب شماره ۴۰۰۱۰۰۰۹۰۱۰۲۹۰۷۵ به نام  تمرکز درآمد حاصل از فروش کالاهایی که مصرف آنها منجر به پسماند مخرب محیط زیست می شود در سال جاری موضوع ردیف درآمدی ۱۶۰۱۸۹نزد بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران است./منبع : ایرنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا