محیط زیست

تعطیلی برخی مشاغل به خاطر کرونا و کاهش زباله در پایتخت کنیا

قرنطینه محدود در نایروبی، پایتخت کنیا و تعطیلی برخی مشاغل مانند هتل‌ها و رستوران‌ها به این معنی است که زباله هم برای بازیافت بسیار کمتر از گذشته است.

 هزاران نفر از فقیرترین ساکنان نایروبی، پایتخت کنیا که معمولا برای کسب اندک درآمدی به سراغ زباله‌ها می‌روند به ‌دلیل همه‌گیری کووید-۱۹ دیگر نمی‌توانند مثل گذشته از این کار کسب درآمد کنند.

یکی از افرادی که برای امرار معاش در این شهر اقدام به تفکیک زباله‌ها می‌کند، می‌گوید: ویروس کرونا فعالیت ما را تحت تاثیر قرار داده است. اکثر ما به سختی توانایی پرداخت اجاره خانه خود را داریم. این روزها کاری وجود ندارد. گاهی اوقات تنها یک کامیون زباله به اینجا می‌آید اما افراد زیادی برای تفکیک اینجا هستند.

بنابر گزارش یورونیوز، این زباله‌ها در بزرگترین محل دفن زباله در بخش شرقی آفریقا رها می‌شوند و کارگران مخصوص تفکیک زباله‌ها، هیچ گونه محافظ فیزیکی در برابر زباله‌های سمی یا خطرناک ندارند با این حال این افراد که از طریق تفکیک زباله امرار معاش می کنند در روزهای قرنطینه به خاطر کرونا با کاهش حجم زباله روبرو شده‌اند و همین امر، کار را برایشان دشوار کرده است. 

تعطیلی مشاغلی مانند هتل‌ها و رستوران‌ها به این معنی است که زباله هم برای بازیافت بسیار کمتر شده و این شرایط، درآمد کارگران تفکیک زباله را در نایروبی کاهش داده و زندگی آنها را دشوارتر کرده است./منبع : ایسنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا