محیط زیست

استاندار مازندران : حفظ محیط‌زیست با تغییر نگاه و رفتار محقق می‌شود

 استاندار مازندران با اظهار این که محیط زیست باید محیطی پاک و پاکیزه و محملی برای زیستِ پرنشاط باشد ، گفت : حفظ محیط‌زیست با تغییر نگاه و رفتار محقق می‌شود.

به گزارش روابط عمومی استانداری مازندران، احمد حسین زادگان در حاشیه آغاز مانور سراسری پاکسازی سواحل استان در ساحل گهرباران میاندورود که در قالب طرح مازندران پاک اجرایی شد ، ضمن قدردانی از اعضای شورا ها و سمن ها و دستگاه های اجرایی ، افزود : مازندران از مقاصد گردشگری است و پاکسازی سواحل در قالب طرح مازندران پاک اجرا می‌شود.

وی ادامه داد : ما استان مقصد گردشگری و دارای ساحلی هستیم که جاذبه هایش در پاکیزگی آن جست و جو می شود و متاسفانه گاهی مسایل زیست محیطی استان و سواحل از سوی هم استانی ها و گردشگران رعایت نمی شود.

حسین زادگان با بیان اینکه امسال طرح مازندران پاک به صورت متفاوت در سه بخش ساحلی در فاز نخست و دو بخش دیگر پاکسازی حواشی جاده‌ها و جاده‌های جنگلی و بعضی از اماکن است، گفت : متاسفانه زباله ها و پلاستیک سال ها در طبیعت می ماند و از بین نمی رود و آلودگی را در طبیعت باقی می گذارد و در تلاشیم با اجرای طرح مازندران پاک، محیط زیست استان را به صورت پایدار پاکیزه نگه داریم. 

نماینده عالی دولت در مازندران با اشاره به این که با اقدامات فرهنگی و رسانه ای و تعامل باید مازندران پاک را رقم بزنیم، اظهار داشت: آغاز این طرح را با حضور رسانه‌ها و به صورت نمادین انجام داده ایم و باید به صورت گسترده و فراگیر در تمام استان به اجرا درآید و دریا، جنگل و جاده ها از هرگونه زباله پاک باشد. 

حسین زادگان افزود : باید شرایطی فراهم شود تا همه آحاد جامعه از مدیران و مردم احساس مسئولیت کنند و در صورت لزوم به دیگران که رعایت نمی کنند، تذکر دهند و فرهنگ عدم ریختن زباله در طبیعت و فضای جامعه نهادینه شود.

استاندار مازندران گفت : سراسر جامعه باید به عنوان خانه و عرصه زندگی همگان تلقی شود و همان طور که محیط زندگی شخصی خود را پاک نگه می دارند، جامعه و محیط زیست را نیز پاکیزه و عاری از زباله نگه دارند. 

وی افزود : بخش دیگر ، جاده های جنگلی است که باید عاری از زباله باشد، در همین راستا با اقدامات فرهنگی و رسانه ای و تذکر دادن به مردم می بایست فرهنگ سازی کرد تا شاهد مازندران پاک باشیم.

فاز نخست طرح مازندران پاک امروز صبح با حضور استاندار در شهرستان میاندورود و به صورت همزمان با محوریت فرمانداران در شهرستان ها برگزار شد. 

این طرح در هفته های آتی در سه بخش پاکسازی سواحل، جاده های جنگلی و حواشی جاده ها ادامه می یابد./منبع : ایرنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا