محیط زیست

موضوع «تغییر اقلیم» در دستور کار نشست بین‌المللی کمیته جنگل‌داری فائو

بیست و پنجمین نشست بین‌المللی کمیته جنگل‌داری فائو موسوم به COFO۲۵ از امروز تا ۱۸ مهر به صورت مجازی برگزار می شود و ارائه راه حل پایدار برای تغییر اقلیم از موضوعات آن است.

نشست بین‌المللی کمیته جنگل‌داری فائو که دو سال قبل با حضور بیش از ۱۲۰ کشور از جمله ایران در رم مرکز کشور ایتالیا برگزار شد، امسال با توجه به شیوع ویروس کرونا در جهان به صورت مجازی برگزار می‌شود.

بررسی نقش جنگل‌ها در دستیابی به اهداف توسعه هزاره، سهم جنگل در پیشبرد اهداف توسعه پایدار، ارائه راه حل پایدار برای تغییر اقلیم، بررسی وضعیت جنگل‌های جهان در سال ۲۰۲۰ و تحول بخش کشاورزی و سیستم‌های غذایی با متوقف کردن روند جنگل‌زدایی از عمده ترین مباحث و محورهای این نشست پنج روزه هستند. 

جمهوری اسلامی ایران یکی از اعضای فعال جامعه جهانی متعاهد به کنوانسیون‌های زیست‌محیطی است و درخصوص جنگل‌ها و اهداف توسعه پایدار برنامه‌های مشترکی با فائو دارد.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی سازمان جنگل‌ها، در بیست و پنجمین نشست مجازی کمیته جنگل‌داری فائو، دکتر رسول اشرفی‌پور – مشاور فنی رییس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور- و تیمی متشکل از نمایندگان معاونت امور جنگل، شورای عالی جنگل و معاون امور بین‌الملل این سازمان حضور دارند./منبع : ایسنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا