انرژی‌های پاک

بهره برداری از نیروگاه و پارکینگ خورشیدی دانشگاه یاسوج

مدیر طرح های عمرانی دانشگاه یاسوج گفت: بهره برداری از نیروگاه و پارکینگ خورشیدی دانشگاه یاسوج مطابق با استاندارد سانا آغاز شد.

“روح اله موسوی” افزود: در راستای بخشنامه هیئت وزیران در خصوص تولید برق به میزان ۲۰ درصد انرژی مصرفی واحدهای دولتی و در جهت استفاده بهینه از انرژی های نو و با حمایت و تاکید ریاست محترم دانشگاه در سال ۱۳۹۹ کار طراحی و ساخت نیروگاه و پارکینگ خورشیدی در دستور کار قرار گرفت و در اولین روز مهرماه ۹۹ این نیروگاه مورد بهره برداری و متصل به شبکه برق دانشگاه شد.
وی تصریح کرد: این پروژه در زمینی به متراژ ۱۲۰۰ مترمربع و با اعتبار ۱۵ میلیارد ریال در مدت زمان سه ماه ساخته و مورد بهره برداری قرار گرفت.
مدیر طرح های عمرانی دانشگاه یاسوج در خصوص مشخصات فنی این طرح اظهار کرد: توان تولیدی ۶۰ کیلو وات ساعت آن گرید (On grid) و نوع پنل و سازه نیز پنل تابان انرژی ایرانیان ۳۲۵ وات و سازه گالوانیزه گرم است که ضمانت ده ساله دارد.
موسوی بیان کرد: نوع اینورتر بکار رفته اس ام ای آلمان است که ۵ سال گارانتی دارد.
وی اظهار کرد: این نیروگاه ۹۰ درصد برق مصرفی سازمان مرکزی دانشگاه معادل ۳۰۰ کیلو وات ساعت در روز را تامین می کند که سالانه رقمی بیش از ۳۲۴ میلیون ریال صرفه جویی به همراه دارد.
به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی دانشگاه یاسوج، مدیر طرح های عمرانی دانشگاه یاسوج به مزایای این نیروگاه اشاره کرد و ادامه داد: نصب و راه اندازی آسان، بازدهی بالا و عدم نیاز به تجهیزات پیچیده، عدم نیاز به باطری جهت ذخیره انرژی، فروش برق و درآمدزایی نیروگاه خورشیدی، امکان افزایش تولید بدون محدودیت در آینده، عدم نیاز به آب و سوخت مورد نیاز، فاقد آلایندگی محیط زیست و… از مهمترین مزایای این پروژه زیست محیطی است./منبع : ایسنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا