محیط زیست

آفرود زخم های عمیقی بر تن محیط زیست می گذارد

یک فعال محیط زیست گفت: آفرودها با توجه به جثه عظیمی که دارند، به شدت به محیط زیست ضربه وارد کرده و زخم های جبران ناپذیری بر پیکره آن می زنند.

سهیلا ذاکری پاشاکلایی با اشاره به اینکه برخی به دلیل ناهمواری جنگل‌ها و کوه‌ها، رانندگی پرهیجان را بیشتر می‌پسندند، گفت: درست است که رانندگی در شرایط نسبتا سخت می تواند بسیار لذت بخش تر از رانندگی در بزرگراه ها یا داخل شهر باشد اما این عوامل آثار منفی برای محیط زیست به همراه دارد.

وی با اشاره به اینکه آفرودها بلای جان محیط زیست شده اند و در تمامی بخش‌ها مانند کوهستان، بیابان و جنگل شاهد تخریب‌هایی هستیم، تصریح کرد: متاسفانه محیط زیست درگیر غول بزرگ زباله‌ای است که گردشگران نقش بزرگی در تولید آن دارند، حال با یک هیجان نادرست، به محیط زیست بیش از پیش آسیب می‌زنیم.

این فعال زیست محیطی با بیان اینکه گذاشتن ردپا از خود در محیط زیست آسیب زننده است، خاطرنشان کرد: آفرودها با توجه به جثه عظیمی که دارند، به شدت به محیط زیست ضربه وارد می‌کنند.

ذاکری گفت: تصور کنید خودرویی با چند تن وزن چه مقدار گل و لای و خاک را در محیط کوهستانی و جنگلی جابه جا می‌کند و چه اثر مخربی روی محیط زیست دارد.

وی ادامه داد: به دلیل فشرده شدن خاک حاصل از عبور این خودروهای سنگین، نفوذی برای جابجایی هوا به لایه های زیرین خاک نمی‌ماند و اینجا است که به محیط زندگی حیوانات نیز وارد شده و موجب جا به جایی و مهاجرت آنها می‌شویم و در بسیاری از موارد مرگ آنان را نیز رقم می‌زنیم.

ذاکری در پایان تاکید کرد: بلایای استفاده از آفرود در طبیعیت به مراتب بیش از نکاتی است که مطرح شده اما مخربین محیط زیست توجه کنند که طبیعت به خوبی می تواند از خودش محافظت کند، اگر حالا کسی بخواهد با آن دست و پنجه نرم کند حتما بازنده این میدان خواهد بود./منبع : ایسنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا