محیط زیست

راه اندازی بستر جدیدی برای اندازه گیری انتشار گازهای گلخانه ای

یک بستر جدید داده ها و تجزیه و تحلیل برای کمک به اندازه گیری و تجسم انتشار گازهای گلخانه ای جهانی راه اندازی شده است.

به گزارش «انرژی امروز» از Energy Live News، سازمان غیر دولتی راکی مونتین(Rocky Mountain Institute (RMI)) با همکاری Spherical Analytics (S | A) اقدام به تولید موتوری برای آب و هوا ((CAE)Climate Action Engine) کرده است، که این موتور به شرکت های نفت و گاز کمک می کند تا با ارائه داده هایی جهت اطلاع از تصمیم گیری و ارزیابی تأثیر اقدامات آب و هوایی، میزان تولید گازهای گلخانه ای را کاهش دهند.

همچنین برنامه ریزی و اقدامات مربوط به کاهش انتشار گاز متان از صنعت نفت و گاز در حوضه پرمیان تگزاس را اطلاع می دهد.

بیش از نیمی از انتشار جهانی مربوط به انرژی از طریق تولید، حمل و نقل و استفاده از محصولات نفت و گاز حاصل می شود و بنابراین، کاهش انتشار گاز متان به طور فزاینده ای در زنجیره با ارزش و مهم است.

CAE با اتصال صنعت، دارایی و سایر ذینفعان به داده ها به آنها کمک می کند تا درک کنند که چگونه اهداف کاهش انتشار را به طور مشترک برآورده می کنند و سرمایه را برای حمایت از کاهش آلودگی آب و هوا جابجا می کنند.

تاکو ایده، مدیر ارشد موسسه راکی مونتین(Rocky Mountain) اظهار کرد: موسسه راکی مونتین(RMI) با جمع آوری داده ها، اطلاعات و افراد در یک پلت فرم واحد، راه حل های آب و هوایی را برای صنعت نفت و گاز فراهم می کند که به نفع آب و هوا، شرکت ها، کشورها و مردم باشد.

اپراتورهایی از جمله Exxon ، Chevron ، Origin Energy و Shell برای شکل دادن به خروجی های CAE و استفاده از موارد مشابه برای کمک به شناسایی فرصت های کاهش انتشار گاز متان تحت کنترل عملیاتی در تگزاس، بازخورد ارائه می دهند.

فریتس کلپ، معاون مدیرعامل شرکت شل در آمریکا همچنین افزود: ترکیب داده ها و هوش مصنوعی در یک پلت فرم واحد نوآوری است که می تواند مدیریت انتشارات متان ما را افزایش دهد و از آرمان شل برای تبدیل شدن به یک تجارت انرژی خالص با انتشار صفر کربن تا سال ۲۰۵۰ یا زودتر پشتیبانی می کند./انرژی امروز

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا