محیط زیست

یک آسیب جدی برای اکوسیستم‌های آبی

ورود انواع پسماندها از منابع مختلف ممکن است به دریا رخ دهد، امروزه یکی از آلوده‌کنندگان دریاها، پسماندها هستند که باعث ایجاد آلودگی‌های محیط زیست می شوند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر در این خصوص می گوید: مدیریت پسماندها در راستای جلوگیری از ورود پسماندها به اکوسیستم های آبی نظیر رودخانه ها، تالاب‌ها و دریا ضروری است. زیرا ورود پسماندها موجب آلودگی اکوسیستم ها و آسیب جدی به زیستگاه ها می گردد و امروزه ورود پسماندها به دریاها یکی از مهمترین منابع آلوده کننده است که اثرات نامطلوبی دارد.

فرهاد قلی نژاد می افزاید: در جهت مدیریت صحیح انواع پسماندها اعم از خانگی و صنعتی نظارت‌های لازم از سوی اداره کل حفاظت محیط زیست استان بوشهر وفق قانون مدیریت پسماندها انجام می گیرد که نظارت بر پسماندها در اسکله ها و بنادر استان در سال ۹۹ به طور جدی آغاز و اسکله ها مورد بازدید قرار گرفته است.

وی ادامه داد: در این راستا از متولیان اسکله های صیادی و تجاری درخواست شده برنامه مدیریت پسماندهای خود را به اداره کل حفاظت محیط زیست استان بوشهر اعلام نمایند زیرا پاکیزگی اسکله ها علاوه بر جلوگیری از ورود پسماندها به دریا، به دلیل ضرورت رعایت بهداشت مواد غذایی ضروری است.

گفتنی است در سال ۹۹ اداره کل حفاظت محیط زیست استان بوشهر از کلیه بنادر و اسکله ها درخواست نموده است که مدیریت اصولی پسماندها را با جمع آوری و انتقال پسماندها به محل های مطلوب اجرایی نمایند./منبع : ایسنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا