محیط زیست

آلودگی پلاستیکی، تهدید بحرانی برای لاک پشت های دریای فلوریدا

 لاک پشت ها با تهدید های مختلفی از جمله کمبود غذا و تغییرات اقلیمی در طول زندگی خود روبه‌رو هستند اما پلاستیک تهدیدی اساسی برای جمعیت، عادات و نحوه زندگی لاک پشت ها است.

دافی و ایستمن  دو محقق دانشگاه فلوریدا مقاله ای در مورد خطر پلاستیک برای لاک پشت ها منتشر کردند. آنها در این مقاله که در مجله EcoWatch منتشر شده است میگویند: نادیده گرفتن شواهد مبنی بر اینکه آلودگی پلاستیکی تهدیدی رو به افزایش و پنهان برای سلامتی لاک‌ پشت‌های دریایی در معرض خطر انقراض است بسیارغیر منطقی و دشوار است.  ما ۴۲ بچه لاک پشت  لاک پشت لاگرهد را که در در شمال شرق فلوریدا تخم ریزی کرده بودند بررسی کردیم و  متوجه شدیم تقریباً تمام آنها مقادیر زیادی پلاستیک مصرف کرده‌اند.

پلاستیک با  نرخ فزاینده ای در دریاها و اقیانوس ها انباشت می شود. ۲۹ میلیون تن پلاستیک تا سال ۲۰۴۰ وارد دریا ها خواهد شد که بیشتر از میزان ۱۱ میلیون تن پلاستیک سالانه ای است که در حال حاضر وارد آنها می شود. وقتی این پلاستیک ها به ذرات کوچکتری به نام میکروپلاستیک تبدیل می شوند به شدت برای موجودات دریایی از جمله لاکپشت های دریایی خطرساز می‌شوند.

لاک‌پشت‌های دریایی پلاستیک‌های شناور را با عروس های دریایی اشتباه می گیرند و آنها را می خورند چرا که فکر می‌کنند آنها غذا هستند.

محققان این مقاله می گویند ما چهل و دو لاک پشت مرده را بررسی کردیم و متوجه شدیم که ۳۹ عدد از آن ها به مقدار بسیار زیادی پلاستیک مصرف کرده اند. اکثر پلاستیکها  قطعات سخت و سفید رنگ بودند. آنها مشاهده کردند یک لاک پشت که وزن آن به ۴۸ گرم یا یک و شش دهم انس می‌رسید حدود ۲۸۷ قطعه پلاستیک کوچک بلعیده بود.

بچه لاکپشت دیگری که فقط ۲۷ گرم یا به عبارت دیگر کمتر از یک انس  داشت ۱۱۹ قطعه پلاستیکی را بلعیده بود که در مجموع حدود ۱.۲۳ درصد از وزن بدن آن را تشکیل می داد.

کوچکترین لاکپشتی که ما مورد مطالعه قرار دادیم پوسته ای به ‌طول فقط ۴.۶ سانتیمتر داشت که یک قطعه پلاستیک به طول یک چهارم طول پوسته خود را بلعیده بود.

اخیراً یک خیریه انگلیسی که سواحل این کشور را پاکسازی می‌کند می‌گوید همه‌گیری ویروس کرونا باعث شده است که یک موج جدید و سنگین ازآلودگی پلاستیکی راه بیفتد که می‌تواند لاک پشت ها و دیگر گونه های جانوری را بیش از پیش تهدید کند./زیست انلاین

منبع : onegreenplanet

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا