محیط زیست

منطقه ۲۲ شش تنفسی تهران است

رییس کمیته اقتصاد و تنظیم مقررات شورای اسلامی شهر تهران گفت: منطقه ۲۲ از گذشته منطقه ای بوده که به عنوان شش تنفسی تهران و عرصه ای برای توسعه محیط زیست و رعایت اصول معیاری های زیست محیطی مطرح بوده اما متاسفانه امروز دغدغه های بسیاری نظیر بوی فاضلاب و بافت فرسوده و نظایر اینها سبب شده مزیت های این منطقه در معرض فراموشی قرار گیرد و باید برای حفظ این مزیت ها پافشاری کنیم و محکم بایستیم.

سید محمود میر لوحی در دویست و سی و پنجمین جلسه علنی شورای شهر تهران پس از استماع گزارش رابط شورایاری منطقه ۲۲ ضمن گرامیداشت سالروز واقعه ۱۷ شهریور و سالروز درگذشت آیت الله طالقانی گفت: در بررسی طرح تفصیلی منطقه ۲۲ باید بگویم که این منطقه از قبل به عنوان شش تنفسی تهران مطرح بوده است.

وی افزود: این منطقه از گذشته جایگاهی بوده برای توسعه محیط زیست و اصول معیارهای زیست محیطی اما متاسفانه امروز دغدغه هایی نظیر بافت فرسوده و بوی فاضلاب و توسعه ناموزون سبب شده مزیت های این منطقه مغفول بماند، لذا از همین جا باید محکم بایستیم و فرصت های این منطقه را حفظ کنیم. این موارد باید از سوی شهردار منطقه هم مورد توجه قرار گیرد.

وی ادامه داد: در خصوص بوی فاضلاب باید بگویم خوشبختانه بحث تصفیه خانه شماره شش به نتیجه رسیده و با اینکه به طور رسمی بهره برداری از آن آغاز نشده اما شکر خدا به جریان افتاده و با بهره برداری از این تصفیه خانه، نه تنها مشکل آب این منطقه بلکه کیفیت آب غرب تهران ارتقا خواهد یافت. باید کمبود سرانه آموزش و پرورش و کلانتری ها در این منطقه نیزتوجه قرار گیرد./ایسنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا