محیط زیست

آسفالت جاده ها آلودگی هوا را در تابستان افزایش می دهد

 یک مطالعه نشان داد انتشار از آسفالت یک منبع قابل توجه آلودگی هوا در شهرها به ویژه در هوای گرم است.

 محققان دریافتند هنگامی که آسفالت در معرض هوای گرم تابستان قرار می گیرد، منجر به افزایش ۳۰۰ درصدی انتشار آئروسل های آلی ثانویه (SOA)، که یک آلاینده هوای شناخته شده است و تأثیرات قابل توجهی بر سلامت عمومی دارد، می شود.

آن ها مشاهده کردند هنگامی که دما از ۴۰ درجه به ۶۰ درجه سانتیگراد افزایش پیدا می کند، انتشار این ذرات از آسفالت دو برابر می شود.

آسفالت، که تقریبا ۴۵ درصد از سطوح شهرهای آمریکا و ۲۰ درصد از پشت بام های خانه های این کشور را تشکیل می دهد، یکی از اجزای اصلی شهری می باشد. محققان یافته های خود در تشکیل SOA در لس آنجلس، یک شهر کلیدی برای مطالعات موردی کیفیت هوای شهری مقایسه کردند.

مطالعات قبلی تخمین زده اند که بخش قابل توجهی از ترکیبات آلاینده در لس آنجلس از منابع دیگری غیر از وسایل نقلیه تأمین می شود. محققان می گیوند در حالی که آلایندگی وسائل نقلیه موتوری در حال کاهش است، با گسترش شهر ها و افزایش دمای هوا به دلیل تغییرات اقلیمی، انتشار از آسفالت ها در آلودگی هوا مشارکت دارند.

یکی از محققین می گوید: ما متوجه شدیم که انتشار از آسفالت به شدت به دما و تابش خورشید بستگی دارد. شرایط گرمتر و آفتابی تر، منجر به انتشار بیشتر می شود. بعلاوه در بسیاری نقاط، عمدتا آسفالت کاری در ماه های گرم سال انجام می شود. گرچه تأثیر انتشار از آسفالت در تشکیل ازن در مقایسه با وسایل نقلیه موتوری در مناطق شهری کم است، تحقیقات در مورد آسفالت جاده ها بخش مهمی از تلاش ها برای مقابله با شرایط بحرانی آب و هوا است./زیست انلاین

منبع: guardian

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا