محیط زیست

انتشار کربن صنعت برق انگلیس به کمترین میزان خود رسید

 تقاضای برق در ۳ ماهه دوم سال جاری ۱۳ درصد کاهش پیدا کرد که باعث شد انرژی های تجدیدپذیر ۴۰ درصد از تامین برق انگلیس را بر عهده بگیرند.

بر اساس یک گزارش، انتشار کربن از صنعت برق انگلیس در زمان محدودیت های کرونایی بیش از یک سوم کاهش یافت چرا که انرژی های تجدیدپذیر بزرگترین نقش خود را در تامین برق ایفا کردند.

شدت کربن شبکه انرژی انگلیس در تعطیلات آخر ماه می به دلیل کاهش تقاضای انرژی ناشی از محدودیت های کرونایی و افزایش استفاده از انرژی های تجدیدپذیر به کمترین میزان خود یعنی ۲۱ گرم دی اکسید کربن به ازای هر کیلووات ساعت رسید.

گزارش ۳ ماهه که توسط کالج امپریال لندن تهیه شده است نشان می دهد که اغلب محدودیت های کرونایی باعث شد تقاضای برق در این کشور در سه ماهه دوم سال در مقایسه با ماه‌های مشابه سال گذشته ۱۳ درصد کاهش یابد که این امر کمک کرد انرژی های تجدیدپذیر ۴۰ درصد از انرژی این کشور را تامین کنند.

منابع تامین انرژی تجدیدپذیر، توربین های بادی، مزارع خورشیدی، پروژه‌های برق آبی و انرژی زیست توده بود. استفاده از انرژی های تجدیدپذیر همچنین باعث شد که رکورد طولانی ترین زمان عدم استفاده از زغال سنگ برای تامین انرژی این کشور شکسته شود.

اثرات ویروس کرونا همچنین باعث شد قیمت برق در بازار بیش از ۴۰ درصد کاهش یابد و به ۲۰ پوند به ازای هر مگاوات ساعت برسد. این در حالی است که شدت کربن سیستم برق با یک پنجم کاهش به طور متوسط به ۱۵۳ گرم کربن به ازای هر کیلووات ساعت رسید.

بر اساس این گزارش اگرچه در ماه های اخیر برق انگلیس سبزتر و ارزان تر شده است اما سیستم برق برای شبکه ملی برق این کشور گران شده است.

بهره بردار سیستم برق این کشور در شش ماهه اول سال به طور متوسط ماهانه صد میلیون پوند به شرکت‌های تامین برق پرداخت کرد تا تولید برق خود را متوقف یا برق تولید شده اضافی را ذخیره کنند.

شبکه ملی برق انگلیس همچنین در اوایل سال جاری هشدار داد که برای جلوگیری از وارد شدن بیش از حد بار به شبکه برق در زمانی که تقاضا برای برق کم است توربین های بادی باید خاموش شوند./زیست انلاین

منبع: Guardian

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا