محیط زیست

کودکانی که در محیطی سبزتر رشد می کنند ضریب هوشی بالاتری دارند

یک مطالعه نشان داد که رشد در یک محیط شهری سبز باعث افزایش هوش کودکان می شود و رفتارهای ناهنجار را پایین می آورد.

مطالعه بیش از ۶۰۰ کودک ۱۰ تا ۱۵ ساله نشان داد که رشد ۳ درصدی در فضای سبز محله زندگی آنها، ضریب هوشی این کودکان را به طور متوسط ۲.۶ امتیاز بالا برد. این اثر در هر دو منطقه ثروتمند و فقیر مشاهده شد.

در حال حاضر شواهد قابل توجهی وجود دارد که نشان می دهد فضاهای سبز جنبه های مختلف رشد شناختی کودکان را بهبود می بخشد اما این اولین تحقیق برای بررسی ضریب هوشی است. علت این امر نامشخص است اما ممکن است دلیل آن پایین آمدن سطح استرس، بازی بیشتر و ارتباط اجتماعی یا محیط آرام تر باشد.

تیم نوروت، استاد اپیدمیولوژی محیط زیست در دانشگاه هاسلت بلژیک، که این مطالعه در آن انجام شد گفت: شواهد زیادی وجود دارد مبنی بر اینکه محیط پیرامونی سبز با عملکرد شناختی ما مانند مهارت های حافظه و دقت مرتبط است.

در این مطالعه که در ژورنال Plos Medicine منتشر شده است، از تصاویر ماهواره ای برای اندازه گیری سطح سبز بودن محلات از جمله پارک ها، باغ ها، درختان موجود در خیابان و سایر پوشش های گیاهی استفاده شده است.

متوسط نمره ضریب هوشی این کودکان ۱۰۵ بود. دانشمندان دریافتند نمره ۴ درصد از کودکانی که در مناطقی با سطح سرسبزی کمتر زندگی می کردند زیر ۸۰ است در حالی که هیچ یک از کودکانی که در مناطقی با فضای سبز زیاد زندگی می کرند، امتیاز کمتر از ۸۰ بدست نیاوردند./زیست انلاین

منبع: theguardian

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا