محیط زیست در صنعت و معدن

واحدهای تولیدی در کنار کسب سود باید به حفظ محیط زیست توجه کنند

معاون استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به بیانی از امام حسین (ع) مبنی بر این‌که “اگر دین ندارید لااقل آزاده باشید” گفت: بر اساس این فرمایش، می‌توان گفت که فعالان اقتصادی باید نگاه انسانی به مسائل محیط زیستی داشته باشند و هر واحد تولیدی که به دنبال سود است نیز باید به بحث حفاظت از محیط زیست توجه کند.

علی جهانگیری در جلسه تجلیل از واحدهای تولیدی و فعال منتخب حفاظت از محیط زیست استان، گفت: تقدیر از کسانی که در راستای حفاظت از محیط زیست گام برمی‌دارند، اقدام خوبی است که باید انجام گیرد و به سایر بخش‌ها نیز نشر یابد.

وی افزود: رسانه‌هایی که وقت می‌گذارند و از سیستم و نحوه انجام امور دستگاه‌ها نقد سازنده و کارشناسی انجام می‌دهند نیز شایسته تقدیر هستند؛ در کنار گسترش فرهنگ نقدپذیری در دستگاه‌ها و نقدپذیر بودن مسئولان، باید نقدهای کارشناسی در جامعه افزایش یابد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر این‌که اهمیت محیط زیست در دنیای کنونی روز به روز در حال افزایش است، گفت: ارزش‌های انسانی به ارزش‌های محیط زیستی در دنیا تبدیل شده و هر واحد تولیدی که برای محیط زیست خرج می‌کند، در واقع برای بازاریابی خود هزینه خواهد کرد.

جهانگیری متذکر شد: در دوره‌های مختلف زمانی، بازاریابی، ارزش و اهمیت بسیار بالایی داشته است، در دوره‌های گذشته، کیفیت کالا و محصول برای بازاریابی مطرح می‌شد اما اکنون نظر مشتری و ارزشی که برای محیط پیرامون و کالا و محصولات مختلف قائل می‌شود، مورد ملاک قرار می‌گیرد که در این راستا هر واحد اقتصادی هرچقدر به ارزش یک مشتری، بیشتر اهمیت بدهد، فروش بیشتری خواهد داشت./ایسنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا