محیط زیست

شواهدی که واقعیت وحشتناک دنیای در حال گرم شدن ما را نشان می دهد

گزارش جدید منتشر شده جزئیات این که چگونه سال ۲۰۱۹ یک سال سخت دیگر برای آب و هوای جهان بود را نشان داد. شواهدی که واقعیت وحشتناک دنیای در حال گرم شدن ما را نشان می دهد.

سال گذشته، آتش سوزی ویرانگری استرالیا را در بر گرفت. مناطق بزرگی از جمله اروپا، ژاپن، پاکستان و هند امواج گرمای کشنده را تجربه کردند. تقریباً ۱۰۰ طوفان گرمسیری باعث ایجاد ویرانی شد. یخچالهای طبیعی و یخهای دریایی در سطح نگران کننده ای ذوب شدند. خشکسالی و سیل محصولات زراعی و زیرساختهای حیاتی را از بین برد.

از جمله یافته های کلیدی وضعیت آب و هوا در سال ۲۰۱۹، که توسط انجمن هواشناسی آمریکا منتشر شده است، این بود که سال ۲۰۱۹ در زمره گرمترین سال ها بوده است و گازهای گلخانه ای موجود در جو زمین در بالاترین سطح خود ثبت شدند و این دهه از سال ۱۸۰۰ که اطلاعات مربوط به درجه حرارت ثبت شد، گرمترین دهه بوده است.

در این گزارش آمده است: “از سال ۱۹۸۰، هر ده به طور پیاپی گرمتر از دهه قبل بوده، به طوری که ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۹، حدود ۰.۲ درجه سانتی گراد گرمتر دهه ۲۰۰۰ تا ۲۰۰۹ بوده است.

این مطالعه همچنین یافته های کلیدی دیگری را نیز گزارش داد:

  • شش سال گرم ثبت شده همگی در شش سال گذشته یعنی از سال ۲۰۱۴ رخ داده است.
     
  • سال ۲۰۱۹ در میان سه سال با بیشترین دما از زمان شروع ثبت اطلاعات در اواسط دهه ۱۸۰۰ بود. فقط سال ۲۰۱۶ و بر اساس برخی از داده ها سال ۲۰۱۵، گرم تر از سال ۲۰۱۹ بودند.
     
  • میانگین دمای سطح دریا ها در سال ۲۰۱۹، بعد از سال ۲۰۱۶ در جایگاه دوم قرار گرفت.
     
  • سطح آب دریاها برای هشتمین سال متوالی به رکورد جدیدی رسید.
     
  • دمای سطح  قطب شمال در سال ۲۰۱۹ در بازه ۱۲۰ ساله، بعد از سال ۲۰۱۶ بالاترین میزان بود. در قطب جنوب، سال ۲۰۱۹ دومین گرمترین سال برای این قاره از سال ۱۹۷۹ بود.
     
  •  یخچالهای طبیعی برای سی و دومین سال پیاپی همچنان در حال ذوب شدن هستند./زیست انلاین
  • منبع: cnn

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا