محیط زیست

راهکاری برای کاهش آلودگی زیست‌محیطی ته سیگار در اتریش

پاکیزه نگه‌داشتن شهر، نه‌تنها بر عهده مقامات محلی، بلکه بر عهده همه شهروندانی است که ساکن منطقه هستند، بااین‌حال، دولت‌ها نیز می‌توانند اقدامات بیشتری درباره تسهیل روند کار انجام دهند.

به نقل از نیوز، مقامات شهر تولن اتریش در تلاش برای ترک سیگار شهروندان هستند و یا اینکه حداقل سیگاری‌ها، ته سیگارها را در هر مکانی رها نکنند و از آلودگی زیست‌محیطی آن، جلوگیری کنند.

استعمال سیگار، یکی از جدی‌ترین موارد تاثیرگذار بر سلامت  و ته‌ سیگار یک آلاینده زیست‌محیطی در تمیزی شهرهاست.

بر این اساس، در شهر تولن اتریش قرار است به شهروندان برای ترک این عادت بد و ناسالم کمک شود و یا اینکه، افراد سیگاری حداقل، منطقه شهری خود را تمیز نگه‌دارند.

مقامات این شهر برای محدود کردن تعداد ته‌ سیگاری که بر روی زمین انداخته‌شده است، سطل‌هایی به همراه زیرسیگاری قرار داده‌اند تا افراد به‌راحتی بعد از استعمال، ته‌ سیگار را در سطل بیاندازند و میزان ته‌ سیگارهای رهاشده را محدود کنند.

آنان قصد دارند این عمل را  با افزودن زیرسیگاری به سطل آشغال‌های آینده و تازه نصب‌شده، گسترش دهند.

شهردار این شهر خواستار همکاری شهروندان برای تمیز نگه‌داشتن این شهر شده است.

وی اظهار کرد: استعمال سیگار بسیار مضر است و آدرس و مشاوره برای افرادی که قصد ترک این عادت را داشته باشند، فراهم است و از تمام سیگاری‌ها درخواست می‌شود، برای جلوگیری از آلودگی محیط‌زیست و شهر، ته‌ سیگار خود را در سطل زباله ریخته و بر روی زمین رها نکنند./ایسنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا