محیط زیست

رییس جمهور با ممنوعیت استفاده از مازوت در نیروگاه شازند موافقت کرد

رییس جمهور با درخواست استاندار مرکزی در خصوص ممنوعیت استفاده از مازوت در نیروگاه حرارتی شازند موافقت کرد.

پنجم مردادماه سال جاری استاندار مرکزی در نامه‌ای به رئیس جمهور خواستار اعمال ممنوعیت استفاده از سوخت مازوت برای نیروگاه شازند شد.

در این نامه خطاب به روحانی آمده است:

در سفر هیات دولت به استان مرکزی موضوع کاهش آلودگی هوای شهر اراک از مهمترین مطالبات مردم و مسئولین این شهرستان بود که همواره از وضعیت فوق اظهار گلایه می‌کردند.

با توجه به دستور رییس جمهوری و اتخاذ تمهیدات در دولت تدبیر و امید و با انجام اقدامات زیر براساس برنامه‌های پیش بینی شده اعم از بهینه سازی و فیلتراسیون کلیه خطوط قدیمی کارخانه آلومینیوم، اختصاص بیش از ۹۵ درصد سوخت مصرفی نیروگاه حرارتی شازند از سوخت گاز در تمامی فواصل سال، توزیع کامل سوخت مایع در سطح استان با استاندارد یورو۴، ایجاد بیش از سه هزار هکتار فضای سبز، بهره برداری از تقاطع‌های غیرهمسطح در نقاط دارای گره ترافیکی، گازرسانی به تمامی صنایع و کوره‌های آجرپزی در محدوده و حریم شهرستان اراک، در سال ۱۳۹۸ در مقایسه با سال ۱۳۹۵ روزهای آلوده از ۱۰۵ روز به ۵۳ روز کاهش یافته است.

در سه ماهه نخست سال جاری شهر اراک در میان کلانشهرهای آلوده کشور به لحاظ برخورداری از ۸۷ روز هوای پاک و سالم در رده دوم پاکترین شهر به لحاظ کیفیت هوا قرار گرفته است.

نظر به اینکه دی اکسید گوگرد منتشر شده بواسطه مصرف سوخت مازوت در نیروگاه حرارتی شازند عامل هشت روز از آلودگی سال گذشته کلانشهر اراک و شازند بوده است، مستدعی است با توجه به دستور جنابعالی در سفر استانی، ممنوعیت استفاده از سوخت مازوت برای نیروگاه شازند نیز مانند نیروگاه اصفهان اعمال گردد.

روز گذشته ۱۱ مردادماه محمود واعظی رییس دفتر رییس جمهوری در نامه ای خطاب به ادکانیان وزیر نیرو که پیرو نامه آقازاده استاندار مرکزی مبنی بر اعمال ممنوعیت استفاده از سوخت مازوت در نیروگاه حرارتی شازند، تدوین شده، موافقت رییس جمهوری برای این ممنوعیت را اعلام کرد./ایسنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا