محیط زیست

ابلاغ ۹۳ اخطاریه محیط زیستی به واحدهای آلاینده تهران

رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان تهران در بازدید از گود آبعلی گفت: تخلیه غیر اصولی نخاله های ساختمانی یکی از معضلات محیط زیستی است که باید در این خصوص الزامات مربوطه به طور کامل و دقیق رعایت شود.

فاطمه برنا در جریان بازدید از گود نخاله های ساختمانی آبعلی ضمن تاکید بر رعایت الزامات محیط زیستی توسط واحدهای بازیافت نخاله و تولید شن و ماسه، بر تفکیک اصولی و جدا سازی صحیح پسماندهای ساختمانی تاکید و اظهارکرد: از آن جایی که روزانه حجم بسیار زیادی نخاله های ساختمانی و پسماندهای عمرانی به منظور بازیافت به محل گود آبعلی انتقال داده و تخلیه می شود بنابراین جداسازی و تفکیک اصولی آن ها برای استفاده مجدد در چرخه مصرف مهم و ضروری است.

رییس اداره حفاظت محیط زیست شهر تهران افزود: به دلیل تولید گرد و غبار بیش از حد ناشی از فعالیت واحدهای تولید شن و ماسه و بازیافت نخاله های ساختمانی، باید  ابزار و تجهیزات مناسب برای کنترل آلودگی هوا در این واحدها به کار گرفته شود.

برنا همچنین در حاشیه این بازدید با اشاره به اقدامات انجام شده این اداره در تیرماه امسال گفت: انجام ۶۰ مورد گشت و پایش زیست محیطی و بررسی ۱۱۴ مورد خوداظهاری و ۱۸ مورد نمونه برداری از خروجی سیستم تصفیه فاضلاب واحد های صنعتی از جمله این اقدامات بود.

وی ادامه داد: ابلاغ ۹۳ اخطاریه محیط زیستی به واحدهای آلاینده به دلیل رعایت نکردن الزامات محیط زیستی، پلمب بخش آلاینده یک واحد به دلیل بی توجهی به اخطارهای زیست محیطی و بررسی ۳۷ مورد شکایت و تشکیل شش پرونده حقوقی در مراجع قضایی از دیگر اقدامات انجام شده این اداره در تیرماه سال جاری بوده است.

به گزارش روابط عمومی حفاظت محیط زیست استان تهران، برنا در پایان با بیان اینکه ماموران اجرایی این اداره در تیرماه امسال ضمن کشف و رهاسازی یک حلقه مار افعی، موفق به شناسایی شکارچیان متخلف و جلوگیری از شکار غیر مجاز در مناطق البرز مرکزی و کشف سه قبضه اسلحه شکاری شدند، خاطرنشان کرد: پایش مناطق تحت مدیریت و بازدید مستمر از مراکز نگهداری حیات وحش و باغ وحش های تهران در دستور کار این اداره قرار دارد./ایسنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا