انرژی‌های پاک

صنعت برق انگلیس در مسیر کربن صفر

براساس گزارش National Grid، اگر انگلیس از فن آوری جذب کربن در کنار انرژی تجدیدپذیر بیشتر برای دستیابی به اهداف آب و هوایی خود استفاده کند، انتشار کربن از صنعت برق انگلیس تا اوایل سال ۲۰۳۳ می تواند منفی شود.

در چشم انداز “انتشار منفی”، استفاده از ۳۰ میلیون وسیله نقلیه برقی و ۸ میلیون پمپ حرارتی برای تعویض با دیگ های بخار در خانه ها دیده شده است. این چشم انداز می گوید در راستای حرکت انگلیس به سمت اهداف آب و هوایی در سال ۲۰۵۰، استفاده از فناوری جذب کربن در کنار منابع بیولوژیکی،می تواند ظرف ۱۳ سال انتشار کربن صنعت برق را منفی کند.

انتظار می رود برای رسیدن به این هدف، استفاده از انرژی های تجدیدپذیر افزایش یابد و تا سال ۲۰۵۰، سالانه حداقل ۳ گیگاوات به ظرفیت بادی و ۱.۴ گیگاوات به ظرفیت خورشیدی اضافه گردد. علاوه بر این نیاز است حجم گسترده ای از وسایل نقلیه برقی روانه بازار شود.

در این گزارش هشدار داده شده است که انگلیس، بدون اقدام فوری دولت در مورد سیاست های کلیدی انرژی به هدف کاهش انتشار کربن و رسیدن به صفر خالص تا سال ۲۰۵۰ نخواهد رسید.

National Grid معتقد است که جلوگیری از انتشار کربن نیروگاه های زیست انرژی، به این معنی است که برق تولید شده از نیروگاه های زیست انرژی، تا سال ۲۰۵۰، از تولید ۶۲ میلیون تن دی اکسید کربن، معادل حدود ۱۳ درصد از کل انتشار گازهای گلخانه ای انگلیس در سال ۲۰۱۹، جلوگیری خواهد کرد./زیست انلاین

منبع: the guardian

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا