محیط زیست

برنامه اپل برای حذف کربن از زنجیره تأمین محصولات خود تا سال ۲۰۳۰

شرکت اپل روز گذشته اعلام کرد که قصد دارد انتشار کربن را از کل تجارت خود، از جمله تولید محصولات و زنجیره تأمین گسترده آن، طی یک دهه آینده حذف کند.

سازنده گوشی آیفون گفت، فعالیت های جهانی این شرکت مانند دفاتر و مراکز داده، پیش از این انتشار کربن خود را حذف کرده اند، اما ما تلاش می کنیم هزاران تامین کننده محصولات خود را نیز قسمتی از برنامه بدون کربن خود بکنیم.

اپل اظهار داشت که برنامه این شرکت، رسیدن به هدف، با کاهش ۷۵ درصدی تولید گازهای گلخانه ای است. ۲۵ باقی مانده نیز، شامل  پروژه های حذف کربن یا جبران خسارت مانند کاشت درختان و احیای زیستگاه ها است.

اپل گفت ۷۴ درصد از انتشار کل کربن این شرکت، در روند تولید محصول تولید می شود. برای جبران بخشی از این مقدار انتشار، این شرکت اعلام کرد قصد دارد کمک ۱۰۰ میلیون دلاری به راه اندازی یک صندوق سبز چین-آمریکا برای بهبود کارایی سیستم های انرژی تامین کنندگان بکند.

این شرکت همچنین با تامین کننده ها برای کاهش تولید گازهای گلخانه ای با استفاده از مواد بازیافت شده همکاری کرده است و می گوید در آیفون های این شرکت در حال حاضر از عناصر خاکی کمیاب بازیافت شده در مؤلفه ای به نام موتور تپتیک استفاده می شود.

اپل گفت که تلاش ها برای حذف یا جبران کربن از طریق یک صندوق برای کمک به پروژه هایی از جمله بازیابی اکوسیستم های جنگل حرا در کلمبیا و ساوا در کنیا انجام می شود. این شرکت هنوز مبلغ این صندوق را اعلام نکرده است.

در جدیدترین گزارش زیست محیطی اپل، ردپای کربن این شرکت ۲۵.۲ میلیون تن اعلام شد./زیست انلاین

منبع: reuters

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا