محیط زیست

زباله های الکترونیکی انگلیس در حال افزایش است

خانوارها و مشاغل انگلیس سالانه ۱.۴۵ میلیون تن زباله الکترونیکی تولید می کنند.

سازمان تحقیقات پسماندهای الکترونیکی، Material Focus محاسبه کرد که حداقل ۵۰۰ هزار تن زباله به دور انداخته شده، دزدیده شده یا احتکار شده است.

آخرین مطالعه این سازمان نشان می دهد زباله های الکترونیکی غیر قابل بازیافت خانوارها در انگلیس به دلیل از دست رفته موادی مانند طلا، مس، آلومینیوم و فولاد بیش از ۳۷۰ میلیون پوند در سال برای این کشور هزینه دارد.

این موضوع از آن جهت اهمیت دارد که استخراج فلزات منجر به آلودگی می شود، به حیات وحش آسیب می زند و به تغییرات اقلیمی سرعت می بخشد.

Material Focus یک سیستم مکان یابی ایجاد کرده است تا افراد بتوانند نزدیکترین نقطه بازیافت زباله های الکترونیکی مانند تسترها و کابل های قدیمی را پیدا کنند.

با افزایش جمعیت و افزایش مصرف کنندگان لوازم الکترونیکی در بازار، افزایش ضایعات الکتریکی در این کشور بسیار زیاد بوده است.

آلیسون استوول، یکی از نویسندگان این گزارش می گوید: هنگامی که چیزی را مصرف می کنیم، تمایلی نداریم که در مورد این فکر کنیم که چقدر مواد در آنها وجود دارد یا چقدر می تواند ارزشمند باشند که از طریق بازیافت مجدد وارد زنجیره تولید و عرضه شوند.

این گزارش می گوید ۱.۶۵ میلیون تن تجهیزات الکترونیکی در انگلستان در سال ۲۰۱۷ فروخته شد که ۱۵۵ هزار تن آن در سطل زباله ریخته شده که متعاقب آن، یا سوزانده یا به محل دفن زباله ارسال شده است.

آمازها نشان می دهد انگلیس هنوز در دستیابی به هدف خود برای جمع آوری ۶۵ درصد از تجهیزات الکترونیکی ناکام مانده است./زیست انلاین

منبع: bbc

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا