محیط زیست

در سیاره مرده هیچ شغل و رفاهی وجود نخواهد داشت

اگر تلاشها برای بهبودی بحران های کره زمین به کار گرفته نشود، یک فرصت مهم برای جلوگیری از تاثیر مخرب آنها، برای همیشه از بین می رود.

براساس گزارشی که توسط مجمع جهانی اقتصاد منتشر شده است، مقابله با بحران جهانی طبیعت می تواند تا سال ۲۰۳۰، سالانه ۴۰۰ میلیون شغل و ۱۰ هزار میلیارد دلار ارزش تجاری ایجاد کند.

این گزارش هشدار می دهد هنگامی که جهان از بیماری همه گیری ویروس کرونا بهبود می یابد، با نابودی طبیعت که امروز در حال وقوع است و بیش از نیمی از تولید ناخالص داخلی جهانی را تهدید می کند، تجارت مانند گذشته نخواهد بود.

در سال ۲۰۱۹ دانشمندان هشدار دادند که جوامع انسانی از شتاب بوجود آمده در نابودی سیستم های طبیعی پشتیبانی حیات زمین، در معرض خطر هستند. در این گزارش آمده است که یک رویکرد با اولویت طبیعت از سوی رهبران تجاری و سیاسی، یک راه حل با اولویت شغل خواهد بود.

آلن جوپ، مدیر اجرایی یونیلیور، یکی از اعضای مجمع جهانی اقتصاد گفت: “در سیاره مرده هیچ شغل و رفاهی وجود نخواهد داشت. “

در این مجمع گفته شد که سه بخش، مسئول به خطر انداختن بقای ۸۰ درصد از گونه های تهدید شده هستند. مواد غذایی و استفاده از زمین، زیرساخت ها و ساختمان و انرژی و معادن. اما در عین حال این بخش ها بیشترین سود را از بهبودی از طریق طبیعت بدست می آورند.

در گزارش این مجمع آمده است: ما در حال رسیدن به نقطه برگشت ناپذیر برای طبیعت و آب و هوا هستیم. اگر تلاشها برای بهبودی بحران های زمین به کار گرفته نشود، یک فرصت مهم برای جلوگیری از اثر مخرب آنها، برای همیشه از بین می رود. تصمیم گیری در مورد نحوه بسته های محرک اقتصادی برای دوران پسا بحران ویروس کرونا، به احتمال زیاد برای دهه ها جوامع و اقتصادها را شکل خواهد داد./زیست انلاین

منبع: theguardian

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا