انرژی‌های پاک

خداحافظی آلمان با زغال سنگ

نمایندگان آلمان، روز جمعه لایحه ای را برای عدم استفاده این کشور از زغال سنگ به عنوان منبع انرژی برای تحقق اهداف آب و هوایی تصویب کردند.

این لایحه شامل ۵۰ میلیارد یورو بسته حمایتی برای بهره برداران معادن و نیروگاه ها، مناطق آسیب پذیر و کارمندان برای کاهش اثرات تغییر و گذر از زغال سنگ به انرژی های تجدیدپذیر است.

پیتر آلتایر، وزیر اقتصاد آلمان این لایحه را ستود و آن را یک لحظه تعیین کننده در تاریخ این کشور خواند. وی در سخرانی خود در پارلمان آلمان گفت: “این یک شروع غیرقابل برگشت از پایان عصر سوخت های فسیلی است. این یک پروژه برای نسل ها است. “

آلمان با هدف کاهش ۵۵ درصدی انتشار گازهای گلخانه ای، حداکثر تا سال ۲۰۲۲ استفاده از انرژی هسته ای و تا سال ۲۰۳۸ استفاده از زغال سنگ را متوقف می کند.

صنایع همگانی، اتحادیه های کارگری و مصرف کنندگان انرژی از این توافق نامه استقبال کردند زیرا این امکان را برای آنها فراهم می کند که تا از نظر زمانی و مالی خود را با این تغییر وفق دهند، اما گروه های سبز می گویند که برنامه زمان بندی بسیار کند بوده و این قانون برای مالیات دهندگان بسیار هزینه بر است.

هزینه های تولید انرژی از منابع تجدیدپذیر به طور فزاینده ای رقابت پذیر شده اند و در روندی که با اراده سیاسی برای افزایش هزینه های انتشار گازهای گلخانه ای افزایش یافته است، گاز ارزان قیمت، زغال سنگ را از ترکیب سوخت کنار حذف کرد.

در نیمه اول سال ۲۰۲۰، تجدید پذیرها بیش از ۵۰ درصد از تولید برق آلمان را به خود اختصاص دادند./زیست انلاین

منبع: reuters

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا