محیط زیست

کمپین کیسه پلاستیکی نمی‌خواهم

کانون محیط زیست دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی به مناسبت روز جهانی بدون کیسه پلاستیکی کمپین “کیسه پلاستیکی نمی‌خواهم” را برگزار می‌کند.

 سوم جولای مصادف با ۲۱ تیرماه روز جهانی بدون پلاستیک نام‌گذاری شده است.

این امر ابتکاری جهانی برای رهایی از کیسه‌های پلاستیکی یک‌بار مصرف در سراسر جهان است و هدف از نامگذاری این روز، ارتقاء آگاهی نسبت به محیط‌ ‌زیست با تشویق همگان برای منع استفاده از کیسه‌های پلاستیکی است و باید از کیسه‌های سازگار با محیط‌ زیست استفاده کنند.

البته با توجه به شیوع ویروس کرونا در جهان و اینکه پلاستیک‌ها نقش کلیدی در محافظت از افراد به ویژه کارکنان خط مقدم درمان را دارند موارد منع استفاده از پلاستیک نیز به تعویق افتاده است و دستکش، ماسک و سایر تجهیزات محافظ شخصی روزهای کرونایی، محیط زیست را آلوده کرده و عواقب منفی برای حیات‌وحش و انسان دارد.

شرایط پیوستن به کمپین “کیسه پلاستیکی نمی‌خواهم” به این صورت است که شرکت کنندگان از ۱۴ تا ۲۱ تیر ماه هر خریدی حتی اندک و در ابعاد کوچک که انجام می‌دهند در کیسه پارچه‌ای یا کیف دستی و یا هر چیزی بجز کیسه پلاستیکی قرار داده  و از آن عکس گرفته و روزانه به صورت استوری در اینستاگرام قرا می‌دهند. در استوری‌ها از هشتگ #کیسه_پلاستیکی_نمی‌خواهم استفاده کرده و اسکرین‌شات استوری خود را برای پیج کانون محیط زیست به آدرس patough_sabz@ دایرکت می‌کنند.

کانون محیط زیست دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی به پاس همراهی دوستان و به منظور قدردانی، در انتهای آخرین روز کمپین یعنی ۲۱ تیرماه به قید قرعه به ده نفر از کسانی که استوری‌های خود را ارسال کرده باشند، پک ارزشمند محیط زیستی اهدا می‌کند.

قرعه کشی به صورت لایو در پیج پاتوق سبز صورت خواهد گرفت./ایسنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا