اخبارمحیط زیست

طراحی یک کابین کارآمد ضد عفونی کننده برای گذر از کرونا

یک شرکت فناور کهگیلویه و بویراحمدی کابینی طراحی و تولید کرده است که با استفاده از آن می توان در ایام شیوع کرونا، کار ضد عفونی را در زمانی کوتاه تر و با اثر بخشی بیشتر، بدون عوارض جانبی روی انسان و محیط زیست انجام داد.

مدیر عامل شرکت شکوفا خلاق کارو کهگیلویه و بویراحمد گفت: سیستم این کابین بر اساس انحلال گاز ازن در آب عمل می کند که گاز ازن فعال است و توانایی اکسید کردن بالایی دارد و در مواجهه با ویروس  باکتری و قارچ ها می تواند دیواره سلولی را از بین برده، وارد سلول شده و آن ها را از بین ببرد.

“احسان طغرایی” افزود: گاز ازن بعد از ۱۵ دقیقه تبدیل به اکسیژن می شود و هیچگونه عوارضی بر روی محیط زیست ندارد و این کابین نیز به وسیله یک ژنراتور ازن کار می کند.

وی تصریح کرد: ژنراتور از اکسیژن هوا تغذیه می کند و آن را به گاز ازن تبدیل می کند و گاز ازن نیز در سیکل خاصی با آب محلول می شود و این محلول توسط آب پاش پودر شده و روی افراد پاشیده می شود و کل کابین به صورت هوشمند عمل می کند.

مدیر عامل شرکت شکوفا خلاق کارو کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: موتور ژنراتور دستگاه تولید داخل است و  به صورت کامل توسط تیم شرکت طراحی شده است و نسبت به نمونه خارجی هم در قیمت و هم در کیفیت مزیت بالاتری دارد.

طغرایی تاکید کرد: این کابین بر اساس استاندارهای جهانی طراحی شده و تاییدیه های لازم را نیز کسب کرده است.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی پارک علم و فناوری کهگیلویه و بویراحمد، وی بیان کرد: کابین ضد عفونی کننده قابل تنظیم بر اساس نیاز برای مکان های با تراکم بالا و پایین است و نمای بیرونی و داخل کابین متناسب با سفارش و نیاز مشتری طراحی می شود.

گفتنی است؛ شرکت های فناور کهگیلویه و بویراحمد پس از شیوع کرونا در کشور توانستند عملکرد خوبی از خود نشان دهند، و هر کدام در حوزه فعالیت خود ابتکارات جالبی برای رویارویی با ویروس کرونا و گذر از بحران از خود نشان دادند./ایسنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا