محیط زیست در صنعت و معدن

جایگزین کردن معادن بجای نفت با شعار محقق نمی شود

یک مدیر صنعتی با عنوان این که جایگزین کردن معادن به جای نفت با شعار محقق نمی شود، از برخی تصمیم گیرندگان و دیوان سالاری موجود که موجب جلوگیری از بهره برداری ذخائر جدید معدنی شده اند، گلایه کرد و تعلل در این زمینه را باعث خسران کشور دانست.

«ناصر تقی زاده» مدیر عامل شرکت معدنی و صنعتی چادر ملو در استان یزد گفت: حل مشکل کمبود آب این مجتمع صنعتی و معدنی با انتقال آب خلیج فارس مرتفع می شود.

وی با اشاره به تعهدات این شرکت در حفظ محیط زیست منطقه، افزود: چادرملو با هزینه ای بسیار اقدام به اجرای طرح جمع آوری و تصفیه فاضلاب شهر اردکان و انتقال به مجتمع صنعتی چادر ملو کرد  ولی آن گونه که انتظار می رود همکاری مناسبی برای اتصال انشعابات خانگی به شبکه انتقال بعمل نیامده و این در حالی است که جمع آوری فاضلاب های شهری، امروزه یکی از مهمترین اقدامات  بهداشتی در تمامی مناطق شهری است و چادرملو در راستای مسولیت اجتماعی نسبت آن اقدام کرده است.

تقی زاده خاطرنشان کرد: موفقیت این طرح مستلزم همکاری شهروندان و مسئولان شهرستان اردکان است که نسبت به سلامت خود و عموم اهمیت قائل شوند.

این مدیر صنعتی تاکید کرد: در صورت ورود نیمی از ظرفیت پیش بینی شده فاضلاب شهری به تاسیسات تصفیه خانه متعهد می شویم، طرح ایجاد کمربند سبز را از مجتمع صنعتی تا اردکان اجرا کنیم.

مدیر عامل چادرملو تاکید کرد: اگر به دنبال توسعه و تحقق جهش تولید هستیم، هیچ راهی جز دستیابی به مواد اولیه جدید نداریم.

وی با گلایه از برخی تصمیم گیرندگان و  دیوان سالاری موجود که موجب جلوگیری از بهره برداری ذخایر مورد شناسایی شده  است، هشدار دارد: چنانچه هر چه سریعتر نسبت به استخراج از ذخایر شناسایی شده و اکتشافات جدید معادن سنگ آهن اقدام نشود، بسیاری از واحدهای فعلی فولاد سازی کشور در خطر تعطیلی یا کاهش تولید قرار می گیرند.

تقی زاده تاکید کرد: برای ما تولید کنندگان و مسئولان و متولیان کشور تکلیف است تا با اتخاذ تدابیر اثر بخش در تحقق توسعه همه جانبه کشور تلاش کنیم.

مدیرعامل چادرملو با گلایه به این که جایگزین کردن معادن بجای نفت با شعار محقق نمی شود، افزود: این اتفاق مهم نیاز به عزم و اراده ای  قوی و مدیران جسور و کارآمد است.

وی افزود: امروز فولاد کالایی ارزشمند در جهان است و مشخص نیست همین روند تا چند سال آینده وجود داشته باشد، بنابر این تا فرصت باقی است باید بهترین بهره برداری را از این صنعت کرد. 

به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی مجتمع معدنی چادرملو، تقی زاده در پایان یادآور شد: چادرملو این آمادگی را دارد با سرمایه گذاری در معادن جدید همچنان نقش ارزشمند خود را در صنعت سنگ آهن و فولاد کشور  حفظ کند و گام های عملی برای توسعه در این بخش بردارد./ایسنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا