محیط زیست

هوشمندسازی شهرها موثرترین راه برای حفاظت از محیط زیست شهری

رئیس کمیسیون شهر هوشمند شورای اسلامی یزد مقوله شهر هوشمند را نهضت حفاظت از محیط زیست در مدیریت شهری دانست و گفت: هوشمندسازی شهرها موثرترین راهکار برای حفاظت از محیط زیست شهری است.

«حمیدرضا قمی» در حاشیه ویژه برنامه پاکسازی منظر طبیعی شهر شاهدیه که با حضور انجمن‌های محیط زیستی یزد و مدیران اجرایی این شهر انجام شد، ، حراست از ظرفیت‌های زیست محیطی را برای تأمین سلامت فردی و عمومی ضروری دانست و اظهار کرد: حفظ و تقویت محیط زیست از جمله مهمترین و موثرترین راهکار برای افزایش کیفیت زندگی شهری است.

وی با بیان این‌که تمام آیتم‌های شهر هوشمند در راستای بازگشت اصالت بشر برای نگهداری زندگی فردی و گروهی خود است،‌افزود: در حقیقت موضوع شهر هوشمند نهضت حفاظت از محیط زیست در مدیریت شهری است.

رئیس کمیسیون شهر هوشمند شورای اسلامی شهر یزد تقویت حمل و نقل پاک، افزایش فضای سبز و استفاده از انرژی‌های پاک برای توسعه خدمات مختلف مدیریت شهری را از جمله مقوله‌های تعریف شده در شهر هوشمند دانست و گفت: زندگی شهرنشینی جدید با قوانین حفظ زمین و حراست از محیط زیست سازگار نیست و باید برای ساماندهی این معضل چاره‌ای اندیشید.

قمی با بیان این‌که پیش می‌شد تا سال ۲۰۳۰ جمعیت شهرنشین کشور به ۸۵ درصد افزایش یابد،‌ تصریح کرد: هوشمندسازی شهرها راهکاری جدی برای مدیریت شهرهای آینده کشور و همچنین موثرترین شیوه حفاظت از محیط زیست شهری است.

رئیس شورای اسلامی شهرستان یزد در بخش دیگری از سخنان خود انتخاب شاهدیه برای پاکسازی منظر طبیعی را انتخابی بجا و شایسته دانست و بیان کرد: این حضور عمومی در حقیقت اعلام حمایت از پاسداران منابع طبیعی و محیط زیست این شهر تاریخی است.

وی با اشاره به ضرورت حفاظت از ظرفیت‌های چند صد ساله میراث فرهنگی شهر شاهدیه نیز خاطرنشان کرد: ما حق نداریم با تعیین خط جغرافیایی میراث فرهنگی این شهر که مطعلق به تمام بشریت هست را در اختیار عده‌ای قرار داده و نسبت به تخریب این مهم بی‌تفاوت باشیم. است.

قمی در پایان با بیان این‌که شورای اسلامی شهرستان یزد با تمام توان از ظرفیت‌های محیط زیستی و میراثی شاهدیه حمایت می‌کند، گفت: حراست و نگهداری از باغات و بناهای تاریخی شاهدیه علاوه بر همت مسئولان به احساس مسئولیت شهروندان هم نیاز دارد./ایسنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا