محیط زیست

مشاغل سبز و محیط زیستی که در امان می‌ماند

مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی اظهار کرد: برای گام نهادن در مسیر «جهش تولید» در کشور با هدف دستیابی به اقتصاد مقاومتی و حفاظت از محیط زیست، باید به سمت بهره‌مندی از تکنولوژی‌های سبز و پیشرفته و راه‌اندازی مشاغل سبز رفت.

حسن اکبری، به مناسبت آغاز هفته محیط زیست به رسانه‌های گروهی با تبریک فرارسیدن هفته محیط زیست با شعار جهش تولید، حفظ محیط زیست برای توسعه پایدار ایران به همه‌ی تلاش‌گران و حامیان محیط زیست استان، گفت: احترام به طبیعت و حفاظت از گونه‌های زیستی همواره مورد توجه دین مبین اسلام بوده و در آیات و روایات اسلامی بر حفاظت محیط زیست و نقش حیاتی آن بر سلامت انسان تاکید بسیار شده است.

وی افزود: در قرن حاضر چالش‌های زیست محیطی، یکی از مهم‌ترین و حادترین مشکلات تمدن انسانی است و نقش انسان در آلودگی محیط زیست بسیار چشم گیر است و بخش زیادی از بحران امروز محیط زیست، بحران اخلاقی نشات گرفته از ضعف آگاهی و دانش محیط زیستی انسان‌هاست.

مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی بیان کرد: محیط زیست و تنوع زیستی میراث ارزشمندی است که بشر آن را از نسل‌های قبل به امانت گرفته و باید به نسل‌های بعد بسپارد و ناآگاهی و غفلت از این سرمایه خدادادی بزرگترین دشواری در مسیر ارتقاء شاخص‌های حفظ محیط زیست بوده و تا زمانی که حس مسئولیت پذیری عمومی در قبال طبیعت و محیط زیست شکل نگیرد، نباید انتظار تغییر شرایط و نگرش در این حوزه را داشت.

اکبری تصریح کرد: به طور قطع در شرایط کنونی اقتصادی در کشورمان و در راستای دستیابی به «جهش تولید»، مسئولان امر باید نسبت به تسهیل و رفع موانع تولید در بخش‌های مختلف اهتمام ویژه‌ای داشته باشند، اما اگر این رشد و توسعه اقتصادی در بستر حفاظت از منابع زیستی و رعایت بایدها و نبایدهای زیست محیطی نباشد، به بیراهه خواهد رفت.

وی ادامه داد: بنابراین برای گام نهادن در مسیر «جهش تولید» در کشور با هدف دستیابی به اقتصاد مقاومتی و حفاظت از محیط زیست، مسئولان امر در بخش‌های مختلف ملی و استانی باید تولیدکنندگان و سرمایه‌گذاران را به ویژه در فضای پساکرونایی که امیدواریم بزودی با پایبندی هر چه بیشتر مردم به ضوابط و توصیه‌های بهداشتی و همت بیش از پیش مسئولان، شکستن چرخه شیوع این ویروس رخ دهد به سمت بهره‌مندی از تکنولوژی‌های سبز و پیشرفته و راه‌اندازی مشاغل سبز هدایت کرده و حمایت‌های خود را از صنایع آلاینده کاهش دهند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی اظهار کرد: همچنین باید ضمن اطلاع رسانی، آگاهی بخشی و فرهنگ‌سازی زیست محیطی در جامعه، اعتبارات تخصیص یافته برای پاسداری از محیط زیست در جامعه نیز افزایش یافته و مشوق‌های مناسبی برای صرفه جویی در استفاده از حامل‌های انرژی قرار داده شود که پیشگامی دولت در این زمینه نیز بسیار مهم و مؤثر خواهد بود.

اکبری یادآور شد: امید است در سالی که مزین به نام جهش تولید است، همگان در راستای تحقق اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی، منویات رهبر حکیم و فرزانه انقلاب و برنامه‌های دولت تدبیر و امید پیروز و سربلند باشند./ایسنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا