انرژی‌های پاک

عدم پرداخت به‌موقع هزینه خرید انرژی‌های تجدیدپذیر سرمایه‌گذاران را فراری داده است

نایب رییس کمیسیون اقتصادی مجلس جذب سرمایه بخش خصوصی و ارائه تسهیلات را از ضرورت‌های گسترش انرژی‌های تجدیدپذیر دانست و گفت: دولت با نپرداختن به‌موقع هزینه خرید انرژی‌های تجدیدپذیر سرمایه‌گذاران را فراری داده است.

عین‌الله شریف‌پور  با اشاره به اهمیت گسترش نیروگاه‌های بادی و خورشیدی در کشور، گفت: به‌یقین منابع فسیلی روزی به اتمام می‌رسند و تولید انرژی از آن‌ها امکان‌پذیر نخواهد بود و از طرفی برای محیط زیست آلودگی ایجاد می‌کنند لذا از آنجا که محیط زیست امروز به اولویت نخست جهانیان تبدیل شده باید به سمت انرژی‌های تجدیدپذیر رفت لذا انرژی بادی و خورشیدی باید جایگزین انرژی‌های فسیلی شوند.

نیروگاه ۱۰مگاوایتی خورشیدی ارومیه در دست اتمام است

نماینده ماکو، چالدران، پلدشت و شوط در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه منابع تجدیدپذیر همچون باد و خورشید اتمام‌ناپذیر و پاک هستند، افزود: تولید و مصرف انرژی در استان آذربایجان غربی ترکیبی است چراکه از سوخت فسیلی و گاز توامان استفاده می‌شود و اخیرا در منطقه آزاد ماکو به کمک سرمایه‌گذاران خارجی نیروگاه برق راه‌اندازی شده است اما هنوز اقدامات صورت گرفته در زمینه تولید انرژی‌های نو به ثمر ننشسته‌اند چراکه فقط نیروگاه ۱۰مگاوایتی خورشیدی در شهرک صنعتی شماره ۳ مرکز استان(ارومیه) در دست اتمام است.

ضرورت گسترش انرژی‌های تجدیدپذیر؛ جذب سرمایه بخش خصوصی و ارائه تسهیلات

به گفته وی ارائه تسهیلات به بخش خصوصی به منظور جذب سرمایه این بخش با هدف راه‌اندازی نیروگاه‌های انرژی‌های تجدیدپذیر، خریداری کردن این انرژی‌ها با قیمت مناسب توسط دولت و صادرات آن‌ها ازجمله ضروریت‌های رونق و گسترش انرژی‌های تجدیدپذیر در کشور است.

عدم پرداخت به‌موقع هزینه انرژی خریداری شده توسط دولت سرمایه‌گذاران را فراری داده است

شریف‌پور با بیان اینکه یکی از دلایل بی‌تمایلی سرمایه‌گذران به فعالیت در این حوزه عدم پرداخت به‌موقع هزینه انرژی خریداری شده توسط دولت از نیروگاه‌های بخش خصوصی است، اظهار کرد: مسئله دیگر تسهیل‌گری در بحث ارائه تسهیلات است که به دلیل افزایش تحریم‌ها این تسهیلات کاهش پیدا کرده است.

قانون بودجه سال ۹۸ تسهیلاتی برای تولیدکنندگان انرژی‌های نو در نظر گرفته است

نایب رییس کمیسیون اقتصادی مجلس بیان کرد: در قانون بودجه سال ۹۸ تسهیلاتی برای تولیدکنندگان انرژی‌های نو در نظر گرفته شده است البته این تسهیلات زمانی محقق خواهند شد که بانک‌های عامل همچون بانک توسعه و بانک توسعه تعاون همکاری بیشتری با فعالان داشته باشند./خانه ملت

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا