اخبار

٧٧ واحد صنعتی سبز معرفی شدند

٧٧ واحد صنعتی سبز کشور با حضور عیسی کلانتری معاون رییس جمهوری و رییس سازمان حفاظت محیط‌ زیست هم‌زمان با بیست و یکمین همایش ملی واحدهای صنعتی و خدماتی سبز معرفی شدند.

مدیر کل دفتر ارزیابی زیست محیطی سازمان حفاظت محیط‌زیست در افتتاحیه بیست و یکمین همایش ملی واحدهای صنعتی و خدماتی سبز گفت: این همایش با هدف ایجاد رویکرد زیست محیطی بین فعالان محیط‌زیست و صنعت برگزار می‌شود و می‌تواند برای فعالیت‌های بین‌المللی واحدهای صنایع سبز برگزیده نیز بسیار مفید باشد.
حمید جلالوندی تاکید کرد: توسعه اقتصادی مهم است که بتواند با کاهش آلودگی‌ها ملازم شود و اینگونه نباشد که محیط‌زیست فدای توسعه شود.
وی با اشاره به اینکه فرایند این همایش به صورت خوداظهاری بوده است، گفت: شرکت‌کنندگان گروه صنعتی شامل گروه‌های غذایی، نساجی و پوشاک، چرم، سلولزی، فلزی، ماشین‌سازی و الکترونیکی و نیروگاه، کانی غیر فلزی، شیمیایی، دارویی و بهداشتی، کشاورزی و بازیافت است که برگزیدگان این گروه‌ها در همایش امروز معرفی شدند.
جلالوندی ادامه داد: رعایت استانداردهای زیست محیطی، ایجاد  سیستم پایش لحظه‌ای، ایمنی بهداشت و محیط‌زیست، استقرار نظام مدیریت سبز و اینکه در فهرست صنایع آلاینده نباشد برخی از شاخص انتخاب صنایع سبز است.
وی گفت: از ٧٧ واحد سبز ۵۶ واحد صنعتی و ٢١ واحد خدماتی هستند که از این میان ۴ واحد صنعتی برگزیده و ۵١ واحد صنعت سبز، ٣ واحد خدمات برگزیده و ١٨ واحد خدمات سبز را شامل می‌شوند./ایرنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا