محیط زیست در صنعت و معدن

دیگر هیچ پروژه توسعه صنایع فولاد و پتروشیمی نخواهیم داشت

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: با توجه به کمبود آب در کشور از ابتدای سال ۹۷ تصویب کردیم که دیگر هیچ پروژه توسعه‌ صنایع فولاد و پتروشیمی در درون سرزمین نخواهیم داشت.

 عیسی کلانتری در جریان سفر به خراسان شمالی در ارتباط با لزوم توجه به پیوست‌های زیست محیطی در امر توسعه عنوان کرد: ما مخالف توسعه نیستیم ولی مخالف توسعه ناپایدار هستیم. قطعاً صنایع آب‌بر نباید در مناطقی ایجاد شوند که ما کمبود آب داریم.

وی تصریح کرد: با توجه به کمبود آب در کشور از ابتدای سال ۹۷ تصویب کردیم که دیگر هیچ توسعه‌  صنایع فولاد و پتروشیمی در درون سرزمین نخواهیم داشت.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره به این مطلب که این دست از پروژه‌ها باید به‌طور عمده در سواحل جنوب و احیاناً در سواحل شمال مستقر شده و نیازهای خود را رفع کنند، گفت: کشورهای کم‌آب نباید آب خودشان را بیهوده هدر بدهند در حالی‌که می‌توانند جایگزین داشته باشند.

کلانتری اذعان کرد: ما زمانی با ۳۰ میلیون نفر جمعیت  ۱۳۲ میلیارد متر مکعب آب شیرین تجدیدپذیر داشتیم در حالی‌که امروز که جمعیت کشور به حدود ۸۳ میلیون نفر رسیده منابع آبی ما به کمتر از ۹۰ میلیارد متر مکعب کاهش پیدا کرده است.

گفتنی است عیسی کلانتری رئیس سازمان حفاظت محیط زیست به‌مناسبت ایام الله دهه فجر به‌منظور ر افتتاح متمرکز ۶۷۵ پروژه استان خراسان شمالی به این استان سفر کرد./خبرگزاری انا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا