اخبارگزارشمحیط زیست در صنعت و معدن

چینی ها به دلیل مشکلات زیست محیطی و تامین سوخت و… ترجیح می دهند کلینکرایران را وارد کنند

شیخان دبیر انجمن صنفی کارفرمایان صنعت سیمان در این خصوص اظهار داشت: چینی ها به دلیل مشکلات زیست محیطی و تامین سوخت و… ترجیح می دهند کلینکر وارد کنند و کلینکر وارداتی در چین، تبدیل به سیمان شود. به همین علت هم مقداری کلینکر از ایران خریداری کرده اند که مورد پسندشان هم واقع شده است.

وی افزود: البته با توجه به حجیم بودن سیمان، بالابودن هزینه های حمل سیمان و نیز نقل و انتقال پول، هزینه تامین سیمان از ایران برای چینی ها افزایش خواهد داشت؛ اما به هر حال تولید کلینکر در بعضی کارخانجات چین متوقف شده و چین نیاز به واردات کلینکر خواهد داشت. چندین جلسه با خریداران چینی برگزار کرده ایم و از چند کارخانه سیمانی هم بازدید بعمل آورده اند.

شیخان در مورد حجم تقاضای کلینکر توسط چینی ها گفت: فعلا اظهار نظر در این مورد، دشوار است. حجمی که چینی ها در مذاکرات خود از آن سخن می گویند، حجم بسیار بالایی است و با شرایط موجود نمی توان گفت خرید این حجم کلینکر محقق خواهد شد یا نه. اما به نظر می رسد می توانیم حداقل یک میلیون تن کلینکر به چینی ها بفروشیم. این حجم معادل ۱۰ درصد حجم کل صادرات صنعت است و رقم بسیار امیدوارکننده ای است.

وی اضافه کرد: در حال حاضر کارخانجات سیمانی با حدود ۷۰درصد ظرفیت خود تولید می کنند و این خوشبینی وجود دارد که با آغاز صادرات کلینکر به چین، کارخانجات سیمانی با ظرفیت بیشتری تولید کنند./tsepress

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا