اخبارگزارشمحیط زیستمحیط زیست در صنعت و معدن

۲۸۰ مورد پایش آلایندگی در شهریار، تمرکز واحدهای خرید و فروش ضایعات در صباشهر و شاهدشهر

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان شهریار با اشاره به پایش و بررسی ۲۸۰ مورد از واحدها و صنایع شهرستان و پلمب ۲ واحد، گفت: تمرکز واحدهای غیرمجاز خرید و فروش ضایعات در شهرهای صباشهر و شاهدشهر عاملی در جهت گسترش پسماندسوزی بوده است.

فاطمه برنا، رئیس حفاظت محیط زیست شهرستان شهریار اظهار داشت: در راستای اقدامات اجرایی حفاظت محیط زیست شهریار طی روزهای اخیر و شرایط اضطرار آلودگی هوا بیش از ۲۸۰ مورد واحدها و صنایع مستقر در شهرستان توسط یگان حفاظت و کارشناسان اداره به صورت شبانه روزی مورد بررسی و پایش قرار گرفتند و فعالیت تمامی ۲۳ واحد بتنی و شن و ماسه مستقر در شهرستان در این ایام به طور کامل متوقف شد.

وی افزود: با توجه به ضرورت کنترل و برخورد با واحدها و صنایع و همچنین پسماندسوزی‌های آلاینده هوا، بیش از ۲۵ بار محورهای مختلف شهرستان از جمله مناطق وحیدیه، صباشهر، شاهدشهر، شهریار و باغستان گشت و کنترل بعمل آمد.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان شهریار بیان داشت: تعداد ۳۲ مورد پسماندسوزی نیز مشاهده و اطفاء گشته و با عاملان آن برخورد قانونی به عمل آمد و همچنین طی این ایام با پیمایش ۲۵۰۰ کیلومتر توسط نیروهای محیط زیست شهریار در سطح شهرستان تعداد ۳۰ مورد اخطاریه زیست محیطی جهت متخلفین محیط زیست صادر و ۲ واحد متخلف نیز پلمپ شد.

برنا گفت: علی‌رغم اینکه به موجب قانون هوای پاک تمامی دستگاههای اجرایی مرتبط ملزم به همکاری و رعایت مفاد قانون می باشند که از جمله آن مسئولیت مقابله با پسماندسوزی ها بر عهده شهرداری‌ها است ولیکن متاسفانه محیط زیست با کمبود امکانات به تنهایی به مقابله با موضوع پسماندسوزی ها اقدام می‌کند.

وی تصریح کرد: متمرکز شدن واحدهای خرید و فروش ضایعات در دو شهر صباشهر و شاهدشهر عاملی در جهت گسترش پسماندسوزی در سطح شهرستان بوده که متولیان امر می بایست در جهت ساماندهی این مراکز که غالب آنها غیر مجاز هستند، اقدام کنند./فارس

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا