اخبارگزارشمحیط زیستمحیط زیست در صنعت و معدن

اولتیماتوم مدیرکل محیط زیست تهران به صنایع و معادن آلاینده

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران خطاب به مسئولان و مدیران واحدهای صنعتی و معدنی استان گفت: بهتر است واحدهای آلاینده و واحدهایی که دارای بار آلایندگی هستند قبل از ورود محیط زیست به وضعیت خود رسیدگی کنند چرا که قطعا برخورد محیط زیست با این موضوع قهری و ضابطه‌مند خواهد بود و روابط و بهانه‌های واهی و سرپیچی از قانون به هیچ وجه پذیرفتنی نیست.

سعید محمودی افزود: در پایش های شبانه محیط زیست، اخطاریه آلایندگی برای واحدهای آلاینده و متخلف صادر و به آن‌ها ابلاغ می شود و در شرایط اضطرار آلودگی هوا واحدهای آلاینده و عدول کننده از مصوبات کارگروه مواقع اضطرار مشمول پلمب و به مراجع قضایی معرفی می شوند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران با  اشاره به افزایش گشت و پایش‌های شبانه صنایع، معادن، واحدهای صنفی و شهرک‌های صنعتی استان در روزهای اخیر گفت: گشت شبانه اداره کل حفاظت محیط زیست استان تهران با توجه به افزایش میزان آلاینده‌ها بر اساس برنامه‌ریزی جامع و هدفمند انجام می‌شود و هدف اصلی اجرا و ادامه این طرح، بررسی و رصد کیفی زیست‌محیطی صنایع و معادن استان، برخورد با واحدهای متخلف، شناسایی واحدهای آلاینده جدید و در نهایت کمک به کاهش بار آلودگی و انباشت آلاینده‌ها بویژه در شرایط تشدید آلودگی هوا  است.

وی گفت: ما اعتقاد داریم صنایع با توجه به وجود مشکلات تولید و تحریم‌ها محدودیت و مشکلات خاصی دارند ولی توجه به شاخص‌های زیست محیطی جهت حفظ سلامت مردم بویژه در این ایام ضرورت به مراتب بیشتری دارد چراکه جبران خسارات وارده به سلامت غیر ممکن و دور از ذهن است و سلامت مردم خط قرمز ماست.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران با تأکید بر ضرورت توجه بیش از پیش به اجرای قانون هوای پاک اظهارکرد: همه ما در مقابل قانون تکلیف داریم و برای رسیدن به وضعیت مناسب در هوای تهران بویژه با نگاه به شرایط کنونی ، همه دستگاه‌های مشمول این قانون باید نگاهی جدید به وظایف خود داشته باشند و عملکردها باید بیشتر و بهتر از گذشته باشد.

محمودی با اشاره به وضعیت این روزهای آلودگی هوای تهران افزود: محیط زیست با نگاه به سلامت مردم و شهروندان برنامه‌های خود را در چارچوب قانون پیگیری کرده است و در این مسیر با هرگونه تخلف که فشار آن روی سلامت مردم باشد بدون اغماض برخورد خواهد کرد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران همچنین خاطرنشان کرد : پایش های روزانه و شبانه محیط زیست، بی‌وقفه و در ساعات مختلف و محورها و مسیرهای متعدد استان تهران تا رسیدن به شرایط مناسب ادامه خواهد داشت و گزارش آن از طریق رسانه ها بطور مستمر اعلام خواهد شد.

 به گزارش روابط عمومی محیط زیست استان تهران، مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران در پایان با اشاره به اهمیت همراهی و همکاری از سوی شهروندان در اجرای هر چه بهتر این طرح محیط زیست تهران گفت: با توجه به حجم صنایع موجود در استان تهران  از مردم در خواست می شود در صورت اطلاع از هرگونه آلایندگی صنایع، معادن، واحدهای صنفی بویژه در ساعات شب همچنین شرایط اضطرار آلودگی هوا، موضوع را به اداره کل حفاظت محیط زیست استان تهران اعلام کنند.ایسنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا