اخبارگزارشمحیط زیست در صنعت و معدن

محیط زیست تهران: سوخت مازوت در کلیه واحدهای صنعتی ممنوع است

معاون پایش و نظارت اداره‌کل محیط زیست تهران گفت: استفاده از سوخت مازوت بخاطر ایجاد آلودگی در کلیه واحدهای صنعتی ممنوع است و اگر واحدی تخلف کند به مراجع قضایی معرفی می‌شود.

محمد رستگاری در خصوص ممنوعیت استفاده از سوخت مازوت به عنوان یکی از راهکارهای کنترل آلودگی هوای تهران اظهار داشت: هفته گذشته در این استان ٢کارخانه سیمان تهران و شمال که از سوخت مازوت استفاده می کردند با آنها برخورد شد و از روند فعالیت آنها جلوگیری شد. 
وی افزود: تنها کارخانه سیمان تهران اقدام به تامین سوخت گاز کرد و  با مجوز اداره کل محیط زیست فعالیت آن مجدد آغاز شد. 
معاون پایش و نظارت اداره کل محیط زیست تهران ادامه داد: کارشناسان این اداره کل بر روند فعالیت این کارخانه و سایر واحدهای صنعتی نظارت دارند و در صورت مشاهده تخلف برخورد قانونی می شود. 
وی با اشاره به بازدید از نیروگاه بعثت گفت: این نیروگاه از سوخت گازوئیل استفاده می کند که تذکر کتبی دریافت کرد و اعلام کرده است که از سوخت گاز استفاده خواهد کرد. 
رستگاری تاکید کرد: همزمان با پایداری جوی و اجرای قانون هوای پاک، نظارت و پایش واحدهای صنعتی شدت یافته است و در این زمینه تیم های کارشناسی شبانه روز فعال هستند. 
وی خاطر نشان کرد: همچنین از شب گذشته فعالیت معادن شن، ماسه، آسفالت و کلیه فعالیت های معدنی، بتونی و حتی ریخته گری ها برابر ابلاغی که از سوی محیط زیست انجام شده تا اطلاع بعدی ممنوع خواهد بود.
به گفته معاون پایش و نظارت اداره کل محیط زیست تهران، همچنین ورود کلیه کامیون به غیر از حاملان مواد سوختی به شهر تهران ممنوع است.ایرنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا