اخبارگزارشمحیط زیست در صنعت و معدن

ضرب الاجل به مدیران خراسان شمالی در خصوص رفع تونل‌های حادثه خیز در معدن آلبلاغ

 رئیس کل دادگستری استان در حاشیه سومین جلسه ستاد پیشگیری و مقابله با جرائم و تخلفات انتخاباتی در سال جاری به دو مدیر استانی مرتبط با معادن و محیط زیست درباره پیامدهای ناشی از عدم ایفای تعهدات قانونی برای ایمن سازی معدن آلبلاغ اسفراین هشدار داد و ضرب الاجل زمانی یک ماهه تعیین کرد.

حجت الاسلام والمسلمین اسدالله جعفری با اشاره به حوادث منجر به فوت در معدن آلبلاغ اسفراین از عزم جزم دستگاه قضایی برای پیشگیری از بروز حوادث مشابه در این معدن خبر داد.

وی با اشاره به تکالیف و تعهدات ادارات محیط زیست و  صمت شهرستان اسفراین بر اساس مصوبه شورای تامین این شهرستان، مسئولیت اصلی رفع نقاط حادثه خیز و امحاء تونل هایی که در نتیجه برداشت و استخراج غیر مجاز سنگ های معدنی ایجاد شده متوجه ادارات محیط زیست و صمت اسفراین دانست.

به نقل از روابط عمومی دادگستری خراسان شمالی، جعفری افزود: متاسفانه ریزش بخش هایی از معدن آلبلاغ هر چند وقت جان عده ای را می گیرد و از طرفی امدادرسانی و ارائه سریع خدمات درمانی به مصدومین به لحاظ بعد مسافت و صعب العبور بودن منطقه بسیار سخت است، بنابراین از باب صیانت از حقوق عامه دستگاه قضایی با اعلام جرم از سوی دادستان اسفراین علیه دستگاه مسئول به این موضوع ورود پیدا کرده است.

وی خاطرنشان کرد: طبق مصوبه شورای تامین شهرستان اسفراین ادارات محیط زیست و صمت این شهرستان مکلف به از بین بردن مناطق حادثه ساز شده بودند که بعلت ترک فعل از سوی دستگاه های متعهد در این خصوص پرونده قضایی تشکیل و مراتب ‌در شعبه بازپرسی دادسرای عمومی و انقلاب اسفراین‌ مطرح و مورد رسیدگی قرار گرفت.

این‌مقام قضایی با بیان اینکه با دستگاه های متولی این‌موضوع در سطح وزارتخانه در این‌خصوص مذاکره شده با تعیین ضرب الاجل زمانی یک ماهه به مدیران کل استانی اعم‌از صمت و محیط زیست هشدار داد و تاکید کرد: قبل از اینکه حوادث منجر به فوت در این معدن افزایش یابد با برقراری تمهیدات لازم اقدامات بازدارنده و پیشگیرانه لازم را اعمال کنند./ایسنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا